mandag 22. september 2014

Høstforkjøla.com

Ja, da var jeg endelig ferdig med første runde barnehageforkjølelse. Kunne nok skrevet ett helt innlegg om hvor grusomt jeg har hatt de i 2 uker nå, men jeg skal spare dere for syting!

Torsdag for litt over en uke siden dro jeg dog på slynge trening, fortsatt med noe snørr og overhengende fare for en hostekule. Synes rett og slett jeg hadde hatt for lenge "fri" fra trening og var litt rastløs i kroppen. Det ble vel ikke min beste treningsøkt...klarte ikke helt fokusere på å gjøre ting riktig og fikk vel ikke så mye ut av timen som jeg hadde håpet. Men det føltes greit å komme i gang igjen!

Så var det bare å legge plan for neste treningsuke, det skulle være 30 min bodypump på tirsdag og 30 min slynge torsdag. Så kom tirsdagen, stod opp og fikk barna i barnehagen, kom hjem og spiste frokost og ble så ufattelig trøtt!!! Litt sånn " er så trøtt at jeg fryser" trøtt! Da slo det meg plutselig at jeg skulle på trening....sjokk!!! Det gikk jo ikke i det hele tatt, jeg sovnet under en varm dyne og våknet opp rimelig irritert!

Tok meg en kopp kaffe og tenkte over hva som gikk galt denne dagen. Normalt så har jeg jo lyst til å gå på trening, så hvorfor ikke i dag???
Konklusjonen ble at jeg ikke hadde forberedt meg godt nok. Jeg bruker som regel starte kvelden før å forberede hodet på trening, tenker på hva jeg skal gjøre, når jeg skal dra osv. Det glemte jeg helt på mandagskveld å da gikk alt i stå!!!
Så da satt jeg i godstolen en stund å sa til meg selv: da får du jammen meg komme deg ut å gå i finværet! Så da gjorde jeg det! Ble litt over 4 km i rasende fart siden jeg bare ville hjem igjen.

Planen videre var da å dra på Spenst på onsdag i stede, men da var det ingen formiddagstimer jeg hadde lyst til. Så alternativet ble da å gå den lange runden på 13 km. Var spent på hvordan det skulle gå, er veldig lenge siden jeg har gått så langt, men ett par timer ute i frisk luft er jo aldri å forakte!
Det gikk egentlig greit, men det dukket jo opp litt utfordringer underveis....
For det første så er det jo fryktelig kjedelig å gå så langt! Så da begynte jeg å jogge litt, men det er like kjedelig...bonusen er at det går litt fortere å kjede seg.
Så kommer den store utfordringen...jeg har nemlig lagt ut på langtur uten å klippe tåneglene!!!
Etter ca 6,5 km måtte jeg rett og slett sette meg på en stein, ta av sko og sokker og rive av den ene neglen. En litt sånn gambling situasjon, det kunne bli bedre å det kunne blitt mye verre. Heldigvis gikk det greit å jeg kunne fortsette på ferden. Resten av turen ble en salig blanding av jogging, intervaller og gåing, bortsett fra den siste kilometeren, da ble det sneglefart! Plutselig kom det kastet over meg, alt fra vonde tær, gnagsår til vonde hofter. Klappet meg selv på skuldra i det jeg gikk over dørstokken hjemme og sank ned i godstolen med bena på bordet.

Torsdagen kom og det var på tide med litt slyngetrening, var litt i tvil ettersom kroppen var mørbanket etter langturen, men her skulle det ikke sluntres unna noe mere! Ble en interessant halv time med mange nye øvelser. Det hele toppet seg da vi skulle trene setemusklaturen, de var relativt geleaktig fra før kan du si...men, jeg gjennomførte så godt jeg kunne!

Totalt sett er jeg fornøyd med uka og i kveld starter oppladningen til morgendagens økt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar