tirsdag 31. juli 2012

Nytt utstyr, nye muligheter!

Stolt som en hane drar jeg på meg mine nye løpetights og joggesko, nå skal det virkelig trenes! Jeg kaster ett siste blikk i speilet på vei ut og bråstopper, snur og går tilbake til kofferten, henter ut en treningsbukse og drar den over tightsen. Herregud, dette blir for dumt...må slutte å se meg i speilet før jeg går ut og innse at en tights skal være figursydd og vise alt fra valker til appelsinhud!

Vel, jeg traver i alle fall avgårde sammen med ett par kollegaer i godt driv mot bakkene i Åsen. Nok en gang kommer de bakkene tidligere enn jeg hadde trodd, men jeg biter tennene sammen og prøver å finne ett passende tempo. Har ikke kommet veldig langt opp i bakkene før jeg innser at jeg har aaaalt for mye klær på, så jeg åpner det som åpnes kan og jobber videre. Etter noen minutter til ser jeg stedet jeg bruker å stoppe på i det fjerne og begynner å drømme om hvor deilig det skal bli, men drømmen blir brått avbrutt da en av kollegaene mine stopper opp forran meg å spør: "Stakkars deg, sliter du med astma?" Hadde det ikke vært for at jeg var så sliten så skulle jeg ha kommet med en krass kommentar, men det eneste jeg klarte å stotre frem var: "Nei, pust, jeg, pust, er, pust, bare, pust, i, pust, dår..pust...lig, pust, for...pust...m!!!"
Tre pustepauser senere er vi på toppen med blodsukkeret på bånn, men heldigvis hadde jeg en proteinbar i lommen (takket være ett godt tips jeg hadde snappet opp!!!). Resten av turen går greit, helt til vi kommer til "mördarbakken". Her vil guttene måle krefter og legger på sprang, jeg stagger konkuranseinstinktet mitt og går i jevn fart opp! Er ufattelig sliten på toppen samtidig som jeg får flashback til påskeskiturene som barn, de andre er nemlig klar til å gå videre når jeg endelig har nådd toppen av bakken!!! Kjenner jeg går litt sur, men skjønner at det ikke er så smart å skjelle ut turkameratene mine bare fordi jeg er dårlig trent, så jeg holder klokelig munn og prøver å holde humøret oppe resten av turen.

Kommer i "mål" ett par minutter raskere enn sist og er fornøyd med det, 2 timer og 2 min på 12 km kjennes greit! Kan også konkluder med at mine ny sko var suverene og at tightsen fungerte som den skulle, altså ingen gnagsår mellom lårene ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar